Friday, January 20, 2012

ada Peri ada jiwa

Kemana aku pergi, ke situ, ke twitter, ke facebook sana, jangan sesekali aku terpisah dengan Peri Cinta..

Sekali lagi aku pergi menemui Peri..(bukan di tempat biasa)

Peri angguk, tanda faham kedatangan aku..."Khurafatnya kau, bila ada masalah datang jumpa aku" Peri cuba berseloroh..."hehehe"...aku ketawa nipis...

Peri mengajak aku duduk memandang bawah...Kami sama-sama dongak melihat jalan dunia yang tidak pernah dapat diduga...

"Itulah hidup" kata Peri..."untuk bahagiakan satu jiwa, satu jiwa lagi kan hiba..." (ayat biasa-biasa dengar)

Aku angguk...dan aku cuma mendoakan yang baik-baik sahaja kepada mana-mana jiwa yang pernah bertemu dimana-mana persimpangan...

Dan aku doakan semoga ada gembira untuk jiwa-jiwa itu....


No comments:

Post a Comment