Tuesday, November 22, 2011

Tahniah Malaysia

Ya, gua tak nak bagi tau sebab semua orang dah tau Malaysia menang pingat emas bola sepak Sukan Sea 2011. Pasal bola ni gua tak nak cerita panjang sebabnya Malaysia dah banyak kali kot menang pingat emas Sukan Sea dan banyak kali kot Malaysia tak layak ke Piala Asia. Jadi bagi gua, kemenangan Malaysia malam tadi, tidak lebih kepada kemenangan moral kita semua sebagai rakyat Malaysia ke atas rakyat Indonesia yang bangang tapi segelintirnya tidak. Tidak lebih daripada itu. Tidak lebih.

Apa.? Kebangkitan.? Sweet nightmare to you lah.

Tahniah kepada pasukan Malaysia.

Orang bersorak goollllll, gua bersorak goallllllllll, orang lompat, gua lompat bintang. Yang muda-muda lari lintang pukang, pom pam pom pam baling mercun, yang kecik-kecik naik basikal angkat tayar depan. Happening gila babi ah.

Dalam gua bersorak riang, sebenarnya dalam lagi gua berduka.

Masa Asra jaringkan gol gua tak tau nak peluk siapa, masa Fakri buat silap bodoh gua tak tau nak pukul siapa dan gua tak tau nak tuju bodoh kat siapa. Gua sebenarnya rindukan mamat ni, yang selalu temankan gua tengok bola. Kadang-kadang sampai ke Jepun pun dia follow. Time game-game penting macam ni la dia takde dengan gua.

Tapi sempat juga dia Sms gua, baik punya dia kutuk Fakri.

1 comment: