Tuesday, May 10, 2011

hidup indie

bila suram-suram, kelam-kelam mcm ni gua teringat dan mula rindukan zaman gua dulu-dulu...dulu-dulu maksud gua 2,3 tahun yang lepas....
...zaman dimana gua belom kenal saper peri cinta, zaman dimana gua keseorangan, zaman dimana gua masih lagi bercakap dengan dinding, batu-batu dan pokok-pokok.....

...senang citer zaman di mana gua bergerak secara solo....xde life tp gua mampu juga hidup lama....mcm mane gua boleh bertahan lame......sbbnye sbb xde life.....

....ok....yang terjadi semalam gua dah lupakan hari ini dan esok gua belom tentu hidup lagi....itulah pegangan gua masa tu.....lari terus dari prinsip seorang islam.....tanpa persediaan, tanpa muhasabah.....

tp....apa ada hal..!!! gua berjaya juga tidak menyusahkan orang laen....orang anggap gua gila....lu orang yang gila sbb nak susah2 pasal gua....sampai mcm tu skali gua punye indie....

so...tiap kali ari minggu gua akan panjat tingkat paling atas di plaza sungei wang....gua suke melihat budak-budak sekolah rendah ni hisap rokok, berpeluk-peluk dan segala macam....semua nya melayu....tanpa segan-silu.....di sana gua akan menyumpah seranah abis termasuklah kerajaan, ibu bapa, guru-guru dan masyarakat2....hati gua memberontak...hati gua bertepik-tepik....

perghhhh.....!!!disanalah tempat gua melepaskan perasaan....tempat gua berkomunikasi dengan alam.....alam yang lu orang sedang nikmati.....semuanya buta......xnampak ape yang gua nampak...

bila balik gua akan singgah di kl sentral.....gua cari satu kerusi...gua duduk....gua memerhati....ade yang turun ade yang naik ascelator....ade yang masuk ade yang kluar LRT....x terkira....beribu-ribu orang gua congak....ade berlari ade berjalan ade berjalan berhenti-henti....

sibuknya dunia....semuanya mencari kehidupan.....kehidupan ape yang lu orang cari....kenapa mcm tu skali....kehidupan apa kalau masalah di sungei wang lu orang x peduli....

zaman ni gua akan kejam sesape saja yang gua x setuju....lalu depan je gua maki dalam hati....

sampai satu tahap gua mula sedar hidup indie gua mmg x pernah mendatangkan masalah, tp hidup indie gua juga x akan menyelesaikan masalah........

No comments:

Post a Comment