Thursday, May 12, 2011

ustaz celah mana ni..???

dari atas sampai ke bawah mmg dah kene sgt dah tu.....xde yang cela gua tgk....pakaian lu tiptop der....

....gua x kenal sgt lu tp gua tgk dari luaran je la......ikut pepatah gua " x semua buku kita kene nilai isinya, ada juga buku yang kite boleh nilai melalui luarannya " buku playboy misalnya....buat ape lagi lu nak buka baca kalau lu dah tau tulisannya x elok....

ok....ni bukan mslh buku....gua dah lame perhatikan lu kat Fb.....1st gua tgk ok jer lah....byk hadis2 lu post bagi kawan2 lu baca....insyAllah, itu lu akan dpt sbgai bekalan kat sana nanti.....tapi...!!!

tapi lama lepas tu gua buka balik Fb lu.....lu masih lagi kekalkan imej yang sama....dari atas sampai ke bawah mmg dah kene sgt dah tu.....xde yang cela gua tgk....pakaian lu tiptop der....tapi mslhnye skrg kat relationship lu dah engaged.....sbnrnye gua kenal awek lu jer....so gua tanye awek lu la btol ke dah bertunang....awek lu cakap biase jer...maen2....

perghhhh....!!!!!!

pastu gua selongkar lu punye wall....perghhh.....lu dah pandai komen sayang2 abang2 ngan awek lu ni....

gua jeles..????...pegi mati lah...!!!!!

gua bukan ape...xsalah dari segi masyarakat (bukan dari segi agama) kalau gua yang buat sayang2 abang2 tu....tapi mslhnye bukan gua tapi lu....lu tau x....lu, gua dah ibaratkan mcm dah memegang title ustaz....dalam wall lu pon ramai yang panggil lu ustaz....come on la ustaz, xkan x tau kita ni kalau boleh elakkan perkara yang boleh menimbulkan fitnah.....bila kita sudah meletakkan pandangan masyarakat setaraf ustaz kalau boleh elakkanlah buat mende2 mcm tu....

skrg pndngn gua dekat lu dah laen mcm.....gua igt lu saja menggunakan agama tuk menarik perhatian gadis2....bila gadis2 yang komen kat wall lu laju je lu balas.....bila jantan yang komen lu buat x tau jer...kan...kan.....

bukan setakat tu jer.....gua selongkar lagi.....lu jauh di utara tgh study....bila gua cek lu dgn gua ade lebih kurang 10 mutual friend....semua budak kampus gua dekat kolumpor ni hahhh....hahahahhaa....lu tau x....nak tau.....semua gadis.....

yang ni satu lagi, bila gua baca gua terus menyumpah....bangang...!!! mcm ni
ni yang lu post kat wall lu k.."

menjawab kata2 rumate kepada seseorg kpd driku : kenapa aku tk mahu sambut harijadi aku??sbb Rasulullah sendiri tk pernah nk sambut harijadi baginda....bahkan baginda sibuk dgn urusan dakwah....


wehh....come on la come on.....kalo dah x buat tu diam sudah la.....buat tu x salah asal jgn menyimpang cukup...niat sedekah jariah misalnya....dan x berlebih-lebih....paling koman pon lu call la orang tua lu ucap terima kaseh kerana melahir dan membesarkan lu....

bab hari jadi lu ikut Rasulullah....bab sayang2 abang2 love2 kat atas tu lu ikut sapa....sapa...!!!!

ok cukup....nanti gua pulak yang menyimpang.....kahkahkah.....ok....gua x suke org mempergunakan agama demi kepentingan peribadi....ini serius....gua x perlu minta pandangan peri cinta....

No comments:

Post a Comment