Sunday, May 8, 2011

selamat hari " hari-hari hari ibu"

Dalam 22 tahun kehidupan gua...dah bermacam perempuan yang gua kenal.... masing-masing ada kenangan pahit dan manis antara kami....yang menghulur persahabatan, kebahagiaan dan kasih sayang tak kurang juga yang menabur janji manis tapi akhirnya berubah jadi pahit hempedu.....yang dengan gua masa gua senang tapi hilang bila gua susah jangan ceritalah.....itu belum campur dengan yang pujuk rayu dan rengekan manjanya menggunakan gua dan kemudian menghancurkan hati gua macam menghempas kaca ke lantai....

Tapi dalam ramai-ramai perempuan itu ada seorang yang tak pernah berjanji manis, memujuk rayu jauh sekali merengek manja.....perempuan yang seorang ini selama adanya dia dalam hidup gua tangannya sudah berapa kali hinggap, baik memulas telinga atau menampar belakang badan.....perempuan ini semasa gua kecil hanya sekali laungan jeritnya buat gua lintang-pukang pulang ke rumah bila senja....dan ketika gua dewasa ini hanya sekali suara lembutnya menjadi nasihat yang buat gua insaf dan berfikir panjang....dia ada bersama gua ketika gua senang, dan lebih dekat lagi kepada gua bila gua susah.

Perempuan yang seorang ini ialah Emak.....dan bersempena Hari Ibu ini terima kasih dan kasih sayang gua hanya kepada Emak....

No comments:

Post a Comment