Monday, May 9, 2011

luas...!!!!

akhirnye peri cinta datang juga....
...gua dah setting baik punye nak ke kelas tiba-tiba peri masuk bilik gua dengan secawan nescafe suam....bangang punye peri.....datang tak kene time.....

" alaahh, lu duduk r dulu...pasal kelas tu setlekan kemudian...sebelum ni pon lu bukannye kaki kuliah.....time-time lu kacau ni ape kate lu ponteng kuliah supaya lu lebih tenang....gua tau lu kalo dapat ponteng kelas pon lu dah anggap satu kejayaan.....

kahkahkah....bangang punye peri.....

so macam mana...??tanya peri sambil hirup nescafe....gua syak gigi belom gosok....

ntah la peri...bagi gua cinta ni luas....cinta mendefinasikan pemahaman...cinta membenarkan perasaan.....cinta bukan teori...cinta bukan sains....lu tau cinta tu ape...???tau...!!!!!...xtau kan...tapi lu penah rasa....kan..??kan...!!!!

lu jangan pegi terus....lu cerita slow-slow bagi gua mudah faham...peri cuba menenangkan gua....

perghh...!!!pandai betol peri mengontrol perasaan gua....

yer lah peri....lu kenal gua kan....
gua kalau orang sedih, gua mampu nak buatkan orang happy...
gua kalau orang takde mood, gua boleh buat orang gelak terbahak-bahak....
gua kalau orang nak hiburan, gua boleh hiburkan....

tapi tu lah....ramai yang mengenali gua atas dasar tu....ramai yang berani rapat dengan gua sebab tu......ramai yang suke dengan gua sebab gua selalu suke....suke terbahak-bahak....dan gua sanggup menggadai nilai kemanusiaan gua semata-mata nak bagi orang gelak....gua mampu untuk berlagak bodoh.....walaupun di depan awek sweet skali pon....kahkahkah.....ni satu sebab gua syak kenape awek sweet menolak gua mentah-mentah....kadang-kadang gila gua ni susah nak handle.....dan dimata awek sweet...gua dianggap x macho.....kahkahkah......macam mana nak macho kalo bayi 4 bulan tengok muka gua pon die pon gelak....kahkahkah...

ok...bagi gua cinta ni sangat luas...cinta bukan saja ada masa kita gelak ketawa bersama, senyum bersama-sama, enjoy bersama-sama....

ok2....cinta juga perlu ada dalam masa kesusahan.....setakat ni gua kenal wanita tu sebab ktorang selalu gelak-gelak di Fb....yer betol...betol....so...!!!

itu sempit..!!!!...gua perlukan cinta yang lebih luas.....sekarang gua dengan wanita tu akan menjalani kehidupan seperti biasa....seperti 2,3 hari sebelum ni.....insyAllah kalau itu yang dikatakan jodoh....gua dengan die akan sama-sama meluaskan cinta....

"cerita lu x brape nak sampai"....perghhh..!!!cilakak punye peri....

1 comment: